Inbouw advies motor

Inbouwadvies motor

1. Controleer voordat u begint met inbouwen:

  • Of de geleverde motor overeenkomt met uw motor.
  • De geleverde motor op eventuele (transport)schade.
  • Of alles klopt met de gemaakte afspraken.
  • Alle olie keringen op lekkage. Bij twijfel vernieuwen.

2. Extra aandachtspunten/inbouwtips

  • Vernieuw de pakkingring onder de olie aftapplug.
  • Olie en oliefilter vervangen volgens fabrieksgegevens.
  • Let op viscositeit en hoeveelheid.
  • Vervang de complete distributie (eventueel incl. de waterpomp).
  • Wanneer u het inlaatspruitstuk moet ombouwen, zorg er dan voor dat deze schoon is. (Vaak zitten er metaaldeeltjes in van de kapotte motor waardoor de nieuwe motor ook weer stuk gaat).
  • Controleer de radiateur op goede doorstroming/lekkage (controleer na inbouw of de koelvenmotor aanslaat).
  • Voorkom elektronische storingen. Gebruik zoveel mogelijk elektronische componenten zoals kabelboom, sensoren, temperatuurvoelers etc. die bij het voertuig horen.
  • Turbo motoren: Overtuig u ervan dat er voldoende olie bij de turbo komt en dat de olie ook weerstandsloos weg kan stromen (denk hierbij aan een geknikte retourleiding o.i.d.). Zorg dat alle aanzuigbuizen/slangen en intercooler schoon zijn.
  • Bij dieselmotoren met een startblokkering op de brandstofpomp dient deze omgebouwd te worden. (de hele pomp of alleen de startblokkering).
  • Let op de- en montagevoorschriften volgens fabrieksgegevens, aanhaalmomenten etc.
  • Controleer na de proefrit het oliepeil.
  • Controleer na de proefrit de motor op eventuele lekkages.

3. Buiten garantie vallen:

  • De complete distributie.
  • Koppakking (in overleg).
  • Lekkage aan waterpomp, slangenpakkingen en oliekeerringen.
  • Vliegwiel en koppeling (let vooral op bij uitvoeringen met een 2-massa vliegwiel)
  • Gevolg schade door meegeleverde turbo en/of brandstofpomp

Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met onze verkoopafdeling.