Inbouwadvies motor
1. Controleer voordat u begint met inbouwen:
- Of de geleverde motor overeenkomt met uw motor.
- De geleverde motor op eventuele (transport)schade.
- Of alles klopt met de gemaakte afspraken.
- Alle olie keringen op lekkage. Bij twijfel vernieuwen.
2. Extra aandachtspunten/inbouwtips
- Vernieuw de pakkingring onder de olie aftapplug.
- Olie en oliefilter vervangen volgens fabrieksgegevens.
- Let op viscositeit en hoeveelheid.
- Vervang de complete distributie (eventueel incl. de waterpomp).
- Wanneer u het inlaatspruitstuk moet ombouwen, zorg er dan voor dat deze schoon is. (Vaak zitten er metaaldeeltjes in van de kapotte motor waardoor de nieuwe motor ook weer stuk gaat).
- Controleer de radiateur op goede doorstroming/lekkage (controleer na inbouw of de koelvenmotor aanslaat).
- Voorkom elektronische storingen. Gebruik zoveel mogelijk elektronische componenten zoals kabelboom, sensoren, temperatuurvoelers etc. die bij het voertuig horen.
- Turbo motoren: Overtuig u ervan dat er voldoende olie bij de turbo komt en dat de olie ook weerstandsloos weg kan stromen (denk hierbij aan een geknikte retourleiding o.i.d.). Zorg dat alle aanzuigbuizen/slangen en intercooler schoon zijn.
- Bij dieselmotoren met een startblokkering op de brandstofpomp dient deze omgebouwd te worden. (de hele pomp of alleen de startblokkering).
- Let op de- en montagevoorschriften volgens fabrieksgegevens, aanhaalmomenten etc.
- Controleer na de proefrit het oliepeil.
- Controleer na de proefrit de motor op eventuele lekkages.
3. Buiten garantie vallen:
- De complete distributie.
- Koppakking (in overleg).
- Lekkage aan waterpomp, slangenpakkingen en oliekeerringen.
- Vliegwiel en koppeling (let vooral op bij uitvoeringen met een 2-massa vliegwiel)
- Gevolg schade door meegeleverde turbo en/of brandstofpomp
Voor eventuele vragen kunt u contact opnemen met onze verkoopafdeling.